Om mig

Jag är en utrotninghotad haj art, jag är släkt med hammarhajhen fast har bättre motorik och hjärna. Mitt namn: Mammarhaj Lever med min familj i korsberga och just nu tar jag hand om min lilla "Bläckfisk" samt hennes lillasyster "sjöstjärna" Och jag får stor hjälp av min sambo "flasknosdelfinen" Diddis!

torsdag 21 januari 2010

Det har vart havsströmmar i träsket.

Jaha nu har nästan en hel vecka gått och jag har inte fått gjort någonting!!!! Det jag började veckan med det var att handla och efter det vågade jag mig inte ut i igen!!!
Ni ANAR inte vilket stor stämma den lilla sjöstjärnan har. Jag ljuger nog inte om jag säger att hon hördes över hela ICA Laxi, och givetvis ska alla som är där vända huvudet åt vårt håll!!!! En del kollar lite medkännande några andra lite irriterat och sedan har vi ju den berömda gruppen med räkor som alltid vet bäst! Det tittar lite irriterat men ändå med blicken sådär menande, kan hon inte trösta sitt barn hör hon inte att barnet är ledsen, hungrigt, blötblöja, rädd osv.... Och så tänker de medan de slänger en sista blick över axeln hon är ju inte lämplig som mamma sådär skulle aldrig jag göra. Alltså göra i det här fallet var följande... Skynda sig igenom affären försöka komma ihåg vad som stod på lappen, för gud nåde dig om du stannar vagnen, och börjar rota efter den där den ligger längst ner i handväskan. Jag menar ungen skriker ju för full hals och det vet ju alla att barnet tystnar när vagnen rör sig.....jovisst men det var ingen som sa hur lång tid detta skulle ta. Du lyckas få sjöstjärnan att lugna sig lite lagom tills du kommer till kassorna, skönt att man tog självscaningen då är det ju bara att betala och gå ut.
MEN NEJ DÅ!!!!Då var det ju avstämning denna gång då , så det var bara att packa upp varorna igen. Detta gjordes då med en hand för den andra handen var på nappen, för att hindra att lilla sjöstjärnan spotta den allt för långt och för att kanske kunna hindra lite ljud.
Sedan skulle ju allt packas och detta gjordes av Hör och häpna personalen!!! (tack så mycket)

Så nu kanske ni förstår varför man inte vågar sig ut på några dagar...

Simma lugnt /Hajen

1 kommentar: