Om mig

Jag är en utrotninghotad haj art, jag är släkt med hammarhajhen fast har bättre motorik och hjärna. Mitt namn: Mammarhaj Lever med min familj i korsberga och just nu tar jag hand om min lilla "Bläckfisk" samt hennes lillasyster "sjöstjärna" Och jag får stor hjälp av min sambo "flasknosdelfinen" Diddis!

söndag 28 november 2010

Havet har frusit till is!

Jaha då sitter man då infrusen i träsket och kommer ingenstans......fy fan.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva men känner att något behöver komma ut....hhmmm.
Ni som känner mig vad för slags person är jag egentligen??? Jag känner att tron på mig själv och vem jag är börjar svikta...vad ville jag med livet? vart ville jag ta mig? Hade jag några drömmar förut...för nu kommer jag inte ihåg dem.
Är min syn på livet så inskränkt att det måste vara svart eller vitt! visst kan det kännas grått i vardagen men då lutar det ju också mest åt det svarta hållet.
Måste man vara lycklig bara för att man har alla förutsättningar till det? Jag känner att jag har det som många vill ha, men jag uppskattar det inte tillräckligt. Fast är man så mycket lyckligare bara för att man har allt? jag tror inte man är det.... men man känner ett krav på sig att man bör vara det. Någon slags falsk fasad, man spelar upp för andra lyckliga jävlar!
Men så funderar jag igen har jag allt det JAG ville ha då, för i grund och botten handlar det ju ändå om varje individs behov. Mår inte individen bra då mår ju inte heller gruppen bra eller??? Näe nu får jag nog försöka fundera ut svar på alla de frågor jag ställer annars kommer jag ju ingen vart. Men ibland är det skönt att stanna upp, eller iallafall behövligt.
Ha det bra tills nästa gång.......

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Helheten är mer än bara delarna. Eller var det inte så? Men gruppen kan inte fungera ordentligt om inte individerna mår bra. Du löser det och jag finns här och stöttar.

    SvaraRadera