Om mig

Jag är en utrotninghotad haj art, jag är släkt med hammarhajhen fast har bättre motorik och hjärna. Mitt namn: Mammarhaj Lever med min familj i korsberga och just nu tar jag hand om min lilla "Bläckfisk" samt hennes lillasyster "sjöstjärna" Och jag får stor hjälp av min sambo "flasknosdelfinen" Diddis!

söndag 17 januari 2010

Bläckfisken på vift!

Jaha då var lilla bläckfisken på vift igen.
Varannan vecka så försvinner hon mystiskt med tidsvatten vågen och kommer tillbaka igen veckan därpå. Då full med energi och bus och på gång med alla möjliga upptåg.
Det är nästan så att man önskar att man själv var en bläckfisk ibland, det är inte alltid armarna räcker till för att hjälpa, byta, mata, trösta, uppfostra och krama om de små liven. Bläckfisken skall läras att inte trassla in sig alltför mycket i sina armar. Sjöstjärnan måste lära sig att man kan ligga och flyta omkring lite på rygg mär mamma grejar, man går inte "under"!!!!

Detta samtidigt som fisken skall fångas och lagas och stjärtfenor tvättas och våra kattfiskar skall matas. Sedan får man ju inte glömma att försöka hålla ordning i träsket så att det inte blir allt för skitigt omkring oss.
Sedan ska man ju klämma in "egentid" också men den brukar försvinna, då man ser allt annat man bara måste göra först!!!
Inte så konstigt om man är helt slut varje kväll.......fast konstigt nog så räcker orken till att vakna och gå uppföljande dag och låta de stimma omkring igen.

Det är inte klokt hur man är funtad egentligen.....fast jag är väl inte HAJ för inte.

Ha det bra alla sillar
som jag gillar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar